Mūsu koncepts

Kā to visu realizēsim?

Ar gudriem, vērīgiem, iejūtīgiem, zinošiem un bērnus mīlošiem pedagogiem, kuri izprot dažādu pedagoģisko pieeju pamatprincipus un māk tos pielietot praksē darbā ar ikvienu mazuli. Pedagogi, atbilstoši bērna būtībai un atbalstot bērna individuālās attīstības vajadzības, ir gatavi likt lietā savas zināšanas Montessori pedagoģijā, Valdorfpedagoģijā, Brīvdabas pedagoģijā.

Montessori princips darbā ar mazo bērnu

Cieņa pret bērnu ir galvenais princips, kas ir visas Montessori metodes pamatā. Bērniem jābūt brīviem, pilniem zinātkāres un prieka atklājot pasauli. Mācību videi, kas vienmēr ir vērsta uz bērna vajadzībām, ir jāveicina bērnu brīvība izpētīt materiālus pēc viņu izvēles. Skolotājiem jāsagatavo mācību vide, kārtīgi un brīvi nododot bērniem pieejamus materiālus un pieredzi. Montessori metode apliecina, ka bērni vislabāk mācās vidē, kas ir sagatavota, lai viņi varētu darīt lietas paši. Bērni iepazīst pasauli kā vienotu brīnumu un nonāk tiešā kontaktā ar dabas skaistumu, kārtību un harmoniju. Viņi iepazīst dzīves norises, sakarības un paši sevi kā daļu no tā, mācoties atrast savu vietu pasaulē. 

Tā mēs atklājām, ka izglītība ir nevis skolotājas veikums, bet gan dabisks process, kas cilvēkā attīstās pats no sevis. Tas notiek, nevis klausoties vārdos, bet gūstot pieredzi, kad bērns brīvi darbojas savā vidē. Skolotāja uzdevums ir nevis runāt, bet sagatavot un sakārtot virkni rosinošu motīvu vidē, kas izveidota īpaši bērnam.

/M.Montesori “Absorbējošais prāts”/ /M.Montesori “Absorbējošais prāts”/

Būtiska Montessori pirmskolas vieta ir āra vide – pagalms un dārzs, kas ļauj bērniem labi iepazīt augus un augšanas ciklu. Piemēroti aprīkota vide apmierina bērna iekšējās vajadzības.

Zinošs pedagogs prot:
  1. Izzināt bērna attīstības posmus, saprastu bērna jūtīgos periodus (kad bērnam nepieciešami konkrēti vingrinājumi, lai veicinātu tieši to iemaņu attīstību, kas vajadzīga konkrētā brīdī)
  2. Vērot bērnu
  3. Būt par paraugu bērna uzvedības modelim
  4. Veidot un uzturēt piemērotu vidi
  5. Nodrošināt noteiktu brīvību dzīves pieredzes iegūšanai
  6. Dot laiku bērnam pabeigt iesāktos darbus

«Pirmsskolas vecuma bērnam ir labāk, ja viņa dzīvē nav daudz pārmaiņu. Jo labāk bērns zina visu, kas ritmiski notiek ap viņu, jo labāk viņš spēs izprast notikumus, kas atkal un atkal atkārtojas. Iepazīstot katru atsevišķu lietu, procesu, bērns spēj veidot savas idejas. Ja tas, ko mēs sniedzam bērnam, mums liekas par maz, tad jāzina, ka mazums dod vairāk nekā pārpilnība. Bērnam tiek atstāta telpa un laiks, lai vingrinātos saprast likumsakarības. Šo spēju bērns izmantos tālākajā dzīvē un spēs paplašināt visos virzienos.»

/Rūdolfs Šteiners/ /Rūdolfs Šteiners/

Ritms – mazajam bērnam taupa spēkus un palīdz saglabāt dzīvesprieku. Lai mazais izaugtu neatkarīgs, drošs un taisnīgs, viņam nepieciešama brīvība, ko skolotājs veido saudzīgi, bet ar skaidriem noteikumiem un noteiktu ārējo formu: vienmēr nemainīgs ritms un ilgstoša atkārtošanās. Tas ietekmē mazā bērna gribas veidošanos un rada iekšēju spēku un radošumu. 

Atdarināšana – bērni atdarina pasaules norises un pieaugušos, kuri ar viņiem ir ciešā kontaktā, tādēļ ir ļoti būtiski, ka ikdienā bērnam par paraugu ir skolotāji, kuri ir atdarināšanas vērti. 

Brīvā rotaļa – pamats ikviena bērna veiksmīgai attīstībai. No audzinošā viedokļa rotaļā visbūtiskākais ir tas, ka mēs atmetam mūsu – pieaugušo - diktētos noteikumus un atstājam bērnu vienatnē ar viņa paša radošajiem spēkiem. Un ko dara bērns šādā situācijā? Bērns izmēģina rotaļā visus viņam pieejamos priekšmetus, pārbauda, vai tie viņa pūļu rezultātā darbojas. Jo vairāk bērna rotaļā būs neapzinātu, negatavu elementu, jo labāka būs rotaļa. Līdz ar to bērns ieslēdz savu darboties gribu. Tas ir process, kurā veidojas darbīgs, radošs un neatlaidīgs pieaugušais.

Pasakas – tām ir ļoti būtiska nozīme valdorfpedagoģijā. Tās īpašā veidā attīstīta bērnu morālās vērtības - empātiju, līdzjūtību, drosmi, iecietību, pacietību, pieņemšanu un daudzas citas. Ikdienas darbā ar bērniem liela uzmanība tiek pievērsta pasaku izvēlei un stāstīšanas veidam. Skolotājs izvēlas tādas pasakas, kas pauž vispārcilvēciskās vērtības, ir atbilstošas gadalaikam un ir aktuālas attiecīgajai bērnu grupai.


Brīvdabas pedagoģijas pieeja pirmskolā:
“Daba ir vienīgā grāmata, kurai visas lappuses dziļa satura pilnas” (J.V.Gēte)
 Lai izaugtu drosmīgs un domāšanā brīvs pieaugušais, viņam bērnībā maksimāli daudz jābūt kustībā un svaigā gaisā – tas palīdz labi fiziski attīstīties, kļūt emocionāli stipriem, pārliecinātiem un drošiem. Bērniem ļoti nepieciešamajai sīkajai motorikai primāri pamatā ir lielās motorikas attīstība, uz ko brīvdabas pedagoģijā tiek likts liels uzsvars – kustība brīvā dabā ir labākais priekšnosacījums. Darbošanās āra vidē ļauj bērniem izmēģināt jaunas lietas, mudina viņus izpētīt apkārtni, pieņemt lēmumus un mācīties no savām kļūdām, kas attīsta neatkarības un pašapziņas sajūtu.
Bērni, kuri lielāko dienas daļu pavada rotaļājoties dabā ir komunikablāki, fiziski veiklāki, izturīgāki, ar bagātu fantāziju un izteiktu radošumu, bieži vien – kāri uz eksperimentiem. Viņi ir drošāki un pārliecinātāki par sevi.
Ir novērots, ka bērniem, kuri uzturas ārā, neskatoties uz to, kādi ir laika apstākļi, uzlabojas imunitāte – viņi slimo mazāk un veseļošanās norit vieglāk, ja ir saslimuši.
Mūsu pedagogi, iedvesmojoties no Brīvdabas pedagoģijas, daudz laika pavadīs ar bērniem ārā, rotaļājoties, mācoties, kustoties, izzinot dabas daudzveidību un tās sniegtās izziņas iespējas. Pamatojoties uz savām novērošanas prasmēm, skolotāji izmantos dažādas stratēģijas, lai atbalstītu bērnu rotaļas un mācīšanos, izmantojot āra vidē pieejamos resursus.

Šādi mēs redzam sadarbību mūsu Lions Cubs academy:

Bērns ir kustīgs – Skolotājs gādā, lai varētu pietiekami kustēties
Bērns ir zinātkārs – Skolotājs rūpējas, lai ir iespēja izpētīt pasauli
Bērns ir prasīgs – Skolotājs gādā, lai uzzinātu, kā bērnu atbalstīt
Bērns ir noguris – Skolotājs piedāvā bērnam iespēju atpūsties
Bērns ir sadusmojies  - Skolotājs bērnu mierina un uzklausa
Bērns ir aktīvs – Skolotājs piedāvā bērnam izvēlēties nodarbošanos
Bērns ir izsalcis – Skolotājs piedāvā bērnam maltīti
Bērns ir priecīgs – Skolotājs priecājas līdz ar bērnu
Bērns ir apvainojies – Skolotājs bērnu atbalsta un mierina
Bērns ir ieinteresēts – Skolotājs palīdz izzināt
Bērns ir aizdomājies – Skolotājs vēro un ļauj bērnam pabūt vienatnē
Bērnam ir ideja – Skolotājs nodrošina iespēju ideju realizēt
Bērns ir apjucis – Skolotājs piedāvā palīdzību un risinājumu
Bērns rotaļājas – Skolotājs vēro bērnu un ļauj viņam darboties

Mūsu misija, vīzija un mērķis

MISIJA – Sniegt ikvienam bērnam BRĪNIŠĶĪGU, BAGĀTINOŠU, STIPRINOŠU, LĪDZSVAROJOŠU, DROŠU un IZZINOŠU telpu AUGŠANAI un ATTĪSTĪBAI.

VĪZIJA –
Mums ir svarīgi, lai katra ģimene uzticot savu mazuli mūsu skolotājiem, jūtas droši un pārliecināti, ka bērns tiek pieņemts tāds, kāds viņš ir. Rūpēsimies par to, lai vecāki zina, ka bērna vajadzības tiek pamanītas un realizētas, saņemot labāko savai attīstībai.

MĒRĶIS –
Priecīgs, drošs, par sevi pārliecināts bērns – kura vajadzības uzklausa, izprot un nodrošina mierīgi, gudri un atbalstoši skolotāji.

Šobrīd Lions Cub academy piedāvā ierobežotu vietu skaitu dārziņā. Interesentiem lūgums aizpildīt anketu un mēs ar Jums sazināsimies!

Mūsu dienas ritms

8:00 – 9:00 Ierašanās bērnudārzā,  sarunas ar vecākiem
9:00 – 9:30 Gatavošanās brokastīm, brokastis
9:30 – 9:45 Pašapkalpošanās, higiēnas prasmju apguve
9:45 – 10:00 Sarunas rīta aplī
10:00 – 12:00 Rotaļnodarbības, došanās laukā
12:10 – 12:45 Pusdienas
12:45 – 13:00 PASAKA, higiēnas procedūras, gatavošanās atpūtai
13:00 – 15:00 Dienas atpūta
15:00 – 15:30 Pakāpeniska celšanās, ģērbšanās, gatavošanās launagam
15:30 – 16:00 Launags
16:00 – 18:00 Rotaļnodarbības, došanās laukā. Pārrunas ar vecākiem. Došanās mājās.
18:00 – 18:30 Grupas sakārtošana, iestādes slēgšana.

Mūsu uzturs mazajiem

To nodrošina ēdināšanas uzņēmums [...] ar pieredzi, kura personāls izprot, kādas uzturvielas dienas laikā nepieciešams uzņemt augošiem, aktīviem bērniem pirmsskolas vecumā un ik dienas to piedāvā šādās ēdienreizēs:


  1. Brokastis
  2. Starplaikā pieejami augļi, dārzeņi vai veselīgas uzkodas
  3. Pusdienas
  4. Starplaikā pieejami augļi, dārzeņi vai veselīgas uzkodas
  5. Launags
  6. Pieejami augļi, dārzeņi vai veselīgas uzkodas

Mūsu aplikācija

M
ūsu dārziņš Jūsu sirdsmieram izmanto aplikāciju Famly App, caur kuru katru dienu Jūs uzzināsiet,  cik daudz Jūsu lauvēns ir apēdis no maltītes, kā arī cik ilgi gulējis diendusu. Dienas laikā arī reģistrētie vecāki vai aizbildņii caur tālruņa aplikāciju varēs uzzināt, ko mazie darījuši, apskatot dienas foto izlasi.

Jūsu bērnu drošībai, katru rītu viens no Jūsu ģimenes autorizētajām personām reģistrēs mazā lauvēna ierašanos dārziņā, kā arī personu, kas autorizēta bērnu izņemt.

Visbeidzot, pateicoties aplikācijai, Jums būs iespēja jebkurā mirklī sazināties gan ar dārziņa vadību, gan audzinātājam, lai uzzinātu kā Jūsu mazajam lauvēnam sokas!

Maksa

Lai pieteiktos Lion Cub academy, aizpildiet anketu un veiciet samaksu par Jūsu bērna reģistrāciju. Bērnu uzņemšana notiek rindas secībā pēc reģistrācijas secības.

Prioritāra uzņemšana ir brāļiem/māsām.

Biežāk uzdotie jautājumi

  1. Kādi dokumenti ir nepieciešami, lai iestātos Lion Clubs Academy bērnudārzā?

    Visi

  2. Kāda vecuma posma bērni var tikt pieteikti Lion Clubs Academy?

    Lions Cub academy uzņem bērnus vecumā no pusotra līdz trīs gadu vecumam.

  3. Pēc kādas metodikas mēs vadāmies, mācot bērnus?

    Lions Cub academy ir kombinētu pedagoģisko pieeju dārziņš, iekļaujot Montesori un Valdorfa pedagoģiju. Kombinētā pieeja ļauj individualizēt katram bērnam pieņemamāko un patīkamāko metodiku.

  4. Kā tiek organizēts dienas ritms un mācību vide bērniem?

    Par dienas ritmu lasiet mūsu mājalapas sadaļā (aktīvs hiperlinks). Mazie lauvēni tiek nodarbināti ar drošām, eko spēļmantām, kas radītas no koka vai silikona. Mūsu dārziņā netiek izmantotas plastmasas rotaļļietas.

  5. Cik bērnu ir grupā?

    Lions Cub academy šobrīd piedāvā limitētu vietu skaitu dārziņā, kopā 15 vietas.

  6. Kādas aktivitātes tiek organizētas bērniem ārā?

    Dažadas

  7. Kāds ir ēdiens un ēdienkarte? Vai tiek ņemtas vērā alerģijas?

    Lions Cub academy piedāvā īpaši, mazajiem lauvēniem izraudzītu ēdienu, lai tiem būtu enerģija sākt izpētīt pasauli un apgūt jaunas prasmes. Tādēļ mūsu maltītes ir īpaši izraudzītas, turklat piedāvātas gan ar gaļu, gan veģetārā versijā. Turklāt, uzņemot bērnu dārziņā, vecāku pienākums ir mūs informēt par sava bērna alerģijām, lai mūsu maltītes būtu pielāgotas katra bērna vajadzībām.

  8. Vai bērnudārzā var iestāties jebkurā laikā?

    Lions Cub academy uzņem mazuļus visa gada garumā, ja vien ir atbrīvojusies vieta dārziņā. Uzņemšana dārziņā notiek rindas kārtībā, sniedzot priekšroku bērniem, kuru māsa vai brālis jau mācās dārziņā. 

    Reģistrācijas maksa, lai pieteiktos rindā: 30 EUR.

  9. Vai bērnudārzs darbojas visu gadu?

    Lions Cub academy darbojas visu gadu, izņemot valsts svētkos, Ziemassvētku un Jaunā gada brīvdienās.

  10. Cik tas maksā?

    Informacija sekos

  11. Kāds ir darba laiks?

    Lions Cub academy savus mazos lauvēnus sagaida 8:00 no rīta un pavada mājās 18:00, rotaļājamies 5 dienas nedēļā!

Šī vietne saglabā tikai datus ko apmeklētāji ievada kontaktformās. No analītiskajām (neobligātajām) sīkdatnēm (cookies) vietne izmanto pastāvīgās sīkdatnes mārketingam un anonīmai apmeklējuma statistikai no Google Analytics - uzzināt vairāk